پس از انتخاب کلید عضویت در انتهای صفحه جدیدی که باز خواهد شد، اطلاعات خود را تکمیل و عضویت خود را تایید نمایید
درباره وب سايت
مرجع آموزش زمین شناسی، سنجش از دور، معدن و عمران
جامع ترین و معتبرترین آموزش برای نرم افزار های زمین شناسی، مهندسی معدن، ژئومکانیک (مکانیک سنگ و ژئوتکنیک)، عمران (خاک و پی)
............................................
رزومه مدرسان:دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مهندسی معدن و عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک) تهران
جهت آموزش حضوری و غیر حضوری (آنلاین و تهیه فیلم آموزشی) نرم افزار ها با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید............................................
09157330367-09381295869 اسمعیلی-مدیریت وبسایت........ ................................................ در صورتی که موفق نشدید با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید از طربق ایمیل زیر نیز می توانید در خواست خودتان را مطرح نمایید.......................................
raminesmaeili68@gmail.com
...................این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد. همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
ارزیابی کاربرد روش حفاري مرحلهاي (NATM) در احداث ایستگاههاي قطار شهري
چكيده گسترش تجربیات موفق و ارزشمند داخلی در زمینه اجرای مرحلهای فضاهای زیرزمینی بزرگ، منجر به بررسی مزایا و معایب استفادهاز این روش در اجرای فضاهای بزرگ زیرزمینی مانند ایستگاههای مترو شده است. تجربیاتی در زمینه اجرای ایستگاههای زیرزمینیبه روش حفاری مرحلهای ) NATM ( در کشورهای ایتالیا و شیلی گزارش شده است. روش متداول در احداث ایستگاههای زیرزمینیشهر تهران و دیگر کلانشهرهای ایران، روش طاق بتنی ) CAPS ( یا شمع و ریب است. در این روش با احداث گالریهای طولی درمحل تقاطع شمعها و طاق بتنی و یک گالری طولی در تاج طاق بتنی، دسترسی برای اجرای طاق و شمع ایجاد میگردد. سپس باقرار دادن آرماتور و بتن ریزی، سازه شمع و ریب تکمیل میگردد. در ادامه حفاری ایستگاه در پناه سازه نگهبان آغاز میگردد. اینروش با وجود سرعت به نسبت بالا، دارای صعوبتهای اجرایی زیاد و زمانبر جهت اجرای سیستم پیش نگهدارنده بتنی است. سیستم1 متر تشکیل شده است، تنها جهت پیش تثبیت خاک برای ایجاد امکان / پیش نگهدارنده که از طاقهای بتنی به ضخامت حدود 5حفاری و خاکبرداری ایجاد میشود و به عنوان بخشی از سازه نگهبان در طراحی سازهای بلند مدت ایستگاه نقشی ندارد. بنابراین درصورت امکان حذف این بخش به صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه منجر خواهد شد.در مقاله حاضر یکی از ایستگاه های خط یک قطار شهری قم )ایستگاه A12 ( که قبلاً به روش شمع و ریب طراحی شده است، بهروش حفاری مرحلهای نیز مدلسازی و طراحی گردید. مدلسازی به روش المان محدود ) FEM ( و با استفاده از نرم افزار Plaxis 2Dصورت گرفت. بررسی نتایج نشان می دهد که بیشترین تغییرشکلهای سطح زمین در مرحله حفاری بخش مرکزی مقطع مشاهده خواهد شد. جهت کنترل نشست در این بخش لازم است تمهیدات خاصی مانند فورپولینگ اندیشیده شود.
واژه هاي کليدي:
ایستگاه مترو . روش حفاری مرحلهای . روش شمع و ریب (روش طاق بتنی)
دوازدهمين کنفرانس تونل ایران (1396)
بلافاصله پس از پرداخت هزینه لینک دانلود توسط سیستم فعال و در اختیار شما قرار می گیرد و یک کد رهگیری جهت پیگیری احتمالی درخواست، به شما داده می شود. همچنین بعد از چند ثانیه به صفحه مورد نظر جهت دریافت مقاله انتقال داده خواهید شد.
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.